Az oktatás szerepe az antiszegregációban

Publikálva: 2016. május 4.

A kormány célja egy minőségi és méltányos oktatási rendszer kialakítása, melyben kiemelt fontossággal bír a szegregáció elleni küzdelem – mondta Czibere Károly szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár az Antiszegregációs Kerekasztal május 3-ai ülésén.

Palkovics László oktatásért felelős államtitkár az ülés elején rövid előadást tartott az oktatás minőségi javításának elemeiről, melyben tájékoztatta a résztvevőket a köznevelési fejlesztések jelenlegi állapotáról. A tagok megvitatták a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ átalakítása kapcsán felmerült antiszegregációs tényezőket, továbbá tájékoztatást kaptak a Klebelsberg ösztöndíjról, mely a halmozottan hátrányos helyzetű térségek oktatási színvonalát emelheti a jövőben.  A tanácskozás résztvevői egyeztettek a pedagógusképzés és a gyakorlóiskolák halmozottan hátrányos tanulóinak oktatási feladataival kapcsolatban is.

A Köznevelési Kerekasztal munkacsoportjaiba meghívást kaptak az Antiszegregációs Kerekasztal tagjai, szakértői is, mely esélyt kínál arra, hogy az átalakítás során a hátránykompenzáció, a minőségi és méltányos oktatás szempontjai erősödjenek. A köznevelés kezében van minden lehetséges eszköz, hogy a minőségi oktatást megteremtse, és versenyképes tudású gyermekek hagyják el az iskolát, szociális helyzetüktől függetlenül.

Az Antiszegregációs Kerekasztal 2013-ban alakult azzal a konkrét céllal, hogy a kormányzati és a civil szakmai szereplők által egy olyan közösen készített, megegyezésen alapuló dokumentumot hozzon létre, amely közös javaslatokat fogalmaz meg az oktatási szegregáció megszűntetésének lehetőségeire.

Menü

Társadalmi Felzárkózásért Felelős Helyettes Államtitkárság

English

Navigáció